S námi ušetříte

Alukola a pneumatiky máme za nejlepší ceny na trhu

PŘÍSLUŠENSTVÍ ZDARMA

Vše potřebné dodáme přímo k Vašemu automobilu gratis

ODESÍLÁME IHNED

15 000 kusů litých kol a pneumatik již netrpělivě čeká na Váš vůz

100% reference

Spokojenost našich zákazníků je pro nás na prvním místě

Alukola Pneumatiky Příslušenství Magazín

Zátěžové Pneu pro dodávkové vozy - Céčka

Vítejte ve světě, kde tíha zodpovědnosti není jen abstraktní pojem, ale dává silně pocítit konstrukci vozidla. Dodávka naložená až po okraj, je zkrátka dodávka naložená až po okraj. Když je toho na podvozku více, než by unesl obr Atlas, musí přijít ke slovu pneumatika, která se nějakého toho kilča navíc nelekne. Ostatně, má to k asfaltu nejblíž a tak se nemůže divit, že na ni budou kladeny vyšší nároky než třeba na výfuk. Tohle ale nesmí být jen tak nějaký kaučuk, co se jen chlubí tím, že je vulkanizovaný, hledá se pneumatika, která vydrží víc než osobní váha Haliny Pavlovské. 
 
Nejdříve trocha paragrafů. Podle vyhlášky musí být automobil opatřen pneumatikami se zátěžovým (neboli nosnostním) indexem nejméně stejné hodnoty, jaký je uveden v technickém průkazu. Jinak hrozí problémy při policejní kontrole, na ,,estékáčku“ a vůbec největší nepříjemnost nastane, když to ta pneumatika skutečně nevydrží. Komu se někdy dodávka změnila ve snowboard nebo motorový člun, už to podruhé zažít nechce.
 
A právě řidiči dodávkových (a užitkových vozů obecně) najdou v technickém průkazu vedle zátěžového indexu i písmeno C (z angl. Commercial). Dle vyhlášky je nutné použít pneu právě s takovýmto označením. To, co vypadá jako další zbytečný předpis, má ve skutečnosti logické opodstatnění.
 
Zátěžové pneumatiky pro dodávky jsou totiž konstruovány, aby odolávaly větším tlakům a dokázali bezpečně přenést více hmotnosti, než je u osobních automobilů obvyklé a potřebné. Už při návrhu pneumatik, které později na bočnici ponesou označení ,,C“ musejí konstruktéři mít na paměti podmínky, kterým budou vystaveny. To vyžaduje zesílit celou jejich konstrukci, zvláštní péče se věnuje kostře a nárazníkům, které nesou odpovědnost za odolávání tlakům při jízdě. 
Když má pneumatika nést na bedrech takovou zátěž, jako třeba právě ta Vaše, promítne se to do každé části výrobního procesu, o přísnějších a pečlivějších kontrolách kvality a vlastností nemluvě.
 
V porovnání s jejich ,,osobákovými“ kolegy jsou zátěžové pneumatiky mohutnější a robustnější. A to i na pohled. Co se týče úspory paliva, nejvíce zátěžového pneu spadá do kategorie C nebo E a většina z nich vykazuje i dobrou přilnavost za mokra. V žádném případě ale nepodlehněte předsudku, že jejich účel – bezpečně převézt velký náklad – musí za každou cenu jít na úkor rychlosti. U zátěžových pneumatik C se v extrémních případech můžete setkat i s rychlostním indexem Y – toto písmeno hrdě nosí gumy s nimiž se nemusíte bát ani rychlosti 300 km/h. Pravda je, že by Vám pneumatiky ani alu kola za plné využití těchto limitů asi nepoděkovala a těžko se představuje situace, která by takovou rychlost zapříčinila, ale na druhou stranu – není to špatný pocit vědět, že i ve Vaší dodávce nebo karavanu dříme malý (nebo spíše velký) sporťák. 
 
Zátěžové pneumatiky nejsou žádným okrajovým businessem pro pár gumárenských manufaktur. Jejich výrobě se věnují prakticky všechny velké firmy jako Dunlop, Barum či Continental. Z těch ne tolik ,,profláknutých“ a notoricky známých zmiňme Matador, Rotallu, Novex, nebo domácí Protektory Praha.
 
Je škoda, že pneumatiky zůstávají tak trochu mimo dosah zájmu řidičů, pokud tedy pomineme ono kritické období, kdy je potřeba přezout a na internetu zjistit, jakou že to má vlastně ten dezén mít hloubku... Nejspíše jsou pneumatiky (a nejen ty zátěžové) opomíjeny právě proto, že je karoserie nebo alu disky předčí ve vzhledu. Přitom právě bez nich by si ani ten nejvýkonnější motor ani neškytl a klíčky od zapalování by se staly jen zbytečným módním doplňkem.
Ale teď snad i Vaše pneumatiky uznaly, že jsme jejich existenci věnovali dostatek pozornosti a přestanou žárlit na  hliníková kola, volanty, ,,espézetky“ a kožené potahy sedadel.

Pokud jste na našich stánkách aluapneu.cz nenašli "ty pravé" zátěžové pneumatiky, napište nám. Rádi Vám uděláme individuální nabídku. 
5 příběhů z milionářské rallye Gumball 3000 aneb když milióny přehazuješ vidlema
Gumball 3000 rozhodně není žádná nudná autodráha. Pokud máte na luxusní káru, startovné a pokuty, můžeme vyrazit. více
Nejdražší auta planety!
Na chvíli si představte, že disponujete obrovským jměním a chcete si dopřát skutečně drahé auto. Které automobilky by mohly vaší poptávku uspokojit? více
Deset zajímavostí, které jste nevěděli o Mitsubishi Evo
Mitsubishi Evo. Všichni ho známe. Vysoký výkon, závodní křídlo, velké elektrony. Věděli jste ale... více

2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS