Technické Informace
Alu kola
VELIKOST ELEKTRONŮ ROZTEČ ET - ZÁLIS ALU KOLAPOVRCHOVÉ ÚPRAVY HOMOLOGACE ALU KONFIGURÁTOR
KOVANÁ ALU KOLA ZIMNÍ ELEKTRONY ČIŠTĚNÍ HLINÍKOVÝCH DISKŮ VYVÁŽENÍ ALU KOL JAK ZAPSAT ALU KOLA DO TECHNICKÉHO PRŮKAZU? LITÁ KOLA OFFROAD ALU KOLA KONKÁVNÍ ALU KOLA KOVANÁ ALU KOLA BUDOU ALU KOLA PASOVAT K VELKÝM BRZDÁM? PROČ MI KLEPE VOLANT? ET KALKULAČKA
Pneumatiky
ROZMĚRY PNEUMATIK DOT RUNFLAT INDEX RYCHLOSTI NOSNOST PNEUMATIK JAKÝ ROZMĚR PNEU POUŽÍT NA ŠÍŘI DISKU?TLAK PNEUMATIK TVARY DEZÉNŮ PNEUMATIK HLOUBKA A MĚŘENÍ DEZÉNU OFFROAD PNEUMATIKY JAKÝ JE ROZDÍL MEZI CELOROČNÍMI A ZIMNÍMI PNEUMATIKAMI? JAK JSOU OZNAČENY CELOROČNÍ PNEUMATIKY?
Příslušenství
PLOVOUCÍ ŠROUBY DOSEDACÍ PLOCHY ŠROUBŮ A MATIC ŠROUBY A MATKYBEZPEČNOSTNÍ ŠROUBY / MATICE STŘEDÍCÍ KROUŽKYDISTANČNÍ PODLOŽKYTPMS VELNTILKY STŘEDOVÉ KRYTKY ALU KOL
VELIKOST ELEKTRONŮ
Velikost každého alu kola je značena v palcích 1" = 25,4 mm (např.: 17"x8,5 z čehož je 17" velikost a 8,5 šíře kola). Na každý vůz lze použít alternativy originálně používaných alu kol či ocelových disků. Velikost i šíře tedy může být větší, musí ale korespondovat s vhodně použitou pneumatikou určenou pro daný vůz. U větších alu kol se zpravidla používají nižší nebo nízkoprofilové pneumatiky. Automobil se tak stane o dost atraktivnější a jízda s ním sportovnější což oceníte např. při průjezdu zatáčkou, nízká pneumatika nemá tendenci se hrnout a odskakovat.
U větších alu kol a širších pneumatik máte také o dost kratší brzdnou dráhu díky větší styčné ploše pneumatiky. Další výhodou alu kol je větší prostor mezi paprsky kola což umožňuje lepší chlazení brzdičů a jejich větší účinnost při brždění. Samotné alu kolo je vyrobeno ze slitin hliníku, který také lépe odvádí teplo z rozehřátých brzdičů. V posledních letech je běžné do materiálů pro výrobu alu kol přidávat hořčík či mangan což umožňuje alu kolu větší odolnost proti nárazu a jeho poškození.
Přesto je lepší při použití nižších profilů pneumatiky dávat pozor na nerovnosti vozovky a raději se vyhnout nebo snížit rychlost při průjezdu horšími terény. Zamezíte tak poškození. Při použití nízkoprofilové pneumatiky si také dejte pozor na parkování u betonových obrubníků a různých vyvýšenin čímž předejdete oděru a poškození. Rádi Vám poradíme při výběru velikosti alu kol vhodných pro Váš automobil.
ROZTEČE
Při výběru alu kol hraje důležitou roli rozteč šroubů daného automobilu. Většina výrobců produkuje různé míry roztečí šroubů. Pro koupi alu kol je dobré tento údaj vědět. Zjistíte ho jednoduchým měřením (u čtyř a šesti dírové varianty udává tento údaj délka od středu šroubu k středu protilehlého šroubu přes střed alu kola, u pěti dírové varianty lze tuto délku změřit od středu šroubu do středu disku krát dvě).
Jednotlivé rozteče automobilů naleznete ZDE.
Vozidla seskupena podle roztečí ZDE.
ET
Tímto údajem se označuje tzv. zális což udává jak je alu kolo zapušťené dovnitř vozidla či vysunuté ven z automobilu. Čím je Et nižší, tím je dané kolo více ven z vozu (např.: Et 35 bude v porovnání s Et 50 při zachování stejné šíře disku o 1,5 cm více ven z automobilu.
V porovnání se sériovými rozměry lze ve většině případů použít nižší Et. Automobil vypadá atraktivněji a zlepší se tak i jeho stabilita. V některých případech při použití nízkého Et může pneumatika drhnout o lem blatníku čemuž se dá zamezit použitím tzv. dorazů tlumičů pérování, které po jejich použití nedosednou do míst, kde pneumatika škrtá o lem blatníku.
Dále je také možné rozválcování blatníků odbornou firmou podle alu kol do požadovaných rozměrů. Tento zásah je dnes již možný u autorizované firmy bez poškození laku blatníků. S použitím Et pro Váš vůz vám rádi poradíme.
POVRCHOVÉ ÚPRAVY
Pro použití v zimním období jsou vhodná pouze alu kola se speciálním vícevrstvým lakováním a jsou tak vždy označená. Na ostatní modely výrobce neposkytuje záruku při poškození povrchových úprav posypovými materiály. Leštěná alu kola a galvanický chrom všichni výrobci litých kol výslovně nedoporučují pro zimní provoz. Rádi Vám uděláme speciální nabídku zimních elektronů přímo pro Váš vůz.
HOMOLOGACE
Všechna námi nabízená alu kola mají světově uznávané homologace JWL, VIA, ISO. Značky Yakuza Japan, Milano Design, Replica, Rays, HTL, Advan, Azad, Dynamic, Htl, Ks Usa, Lantisi, Bsa, Pdw, Pinnacle, Sik, Verde, Vossen nemají německou homologaci TUV, jsou vhodné pro tuningové účely, lze je zapsat do Tp na základě individuálního požádání výrobce automobilu. Alu kola Rsw Racing jsou schválená MDČR pro provoz na pozemních komunikacích, atest 3444.
Zapsání nového rozměru do technického průkazu pro provoz na pozemních komunikacích vyžaduje individuální schválení. Pokud potřebujete zapsat jiný rozměr alu kol do technického průkazu, můžeme dodat typový list na základě TUV ke kolům Brock, Borbet, Alutec, CMS, ATS, Anzio, Rial, Rc Design a další, které jsou způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích na základě TUV homologace.
Typové listy poskytují výrobci vždy k zakoupeným alu kolům vždy k danému vozu dodatečně. Pro tyto potřebujeme informace o vozidle (značka vozu, model vozu, motor, výkon motoru, modelový rok vozu). O délce trvání vystavení typového listu vás vždy předem informujeme. Alu kola WSP nazývaná také jako Replica nebo Replika jsou kompatibilní s originálními alu disky a WSP Italy mají certifikaci ISO a VCA od The United Kingdom Vehicle Approval Authority, tyto disky jsou vyráběny dle předpisů Evropské unie ECE ONU R124.
ROZMĚRY PNEUMATIK
205 - šíře pneumatiky udávaná v milimetrech (205 mm)
55 - profil pneumatiky udávaný v procentech z šířky dané pneumatiky, tedy poměr výšky pneu k šířce v procentech (55%)
R16 - vnitřní průměr pneumatiky, který koresponduje s velikostí použitého disku v palcích 16"
91 - index nosnosti (kód 94 odpovídá 615 kg pro jednu pneumatiku)
H - index rychlosti (kód V odpovídá 210 km/h), používané pneumatiky by měly mít vždy stejný nebo vyšší rychlostní index, než je nejvyšší povolená konstrukční rychlost automobilu, čím vyšší index rychlosti, tím je směs pneumatiky měkčí a přilnavější.
INDEX RYCHLOSTI
Index | G | J | K | L | M | N | P | Q | S | T | H | V | W | Y | ZR |
Rychlost(km/h) | 90 | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 | 150 | 160 | 180 | 190 | 210 | 240 | 270 | 300 | >240 |
NOSNOST PNEUMATIK
Index | Nosnost (kg) |
---|---|
50 | 190 |
51 | 195 |
52 | 200 |
53 | 206 |
54 | 212 |
55 | 218 |
56 | 224 |
57 | 230 |
58 | 236 |
59 | 243 |
60 | 250 |
61 | 257 |
62 | 265 |
63 | 272 |
64 | 280 |
Index | Nosnost (kg) |
---|---|
65 | 290 |
66 | 300 |
67 | 307 |
68 | 315 |
69 | 325 |
70 | 335 |
71 | 345 |
72 | 355 |
73 | 365 |
74 | 375 |
75 | 387 |
76 | 400 |
77 | 412 |
78 | 425 |
79 | 437 |
Index | Nosnost (kg) |
---|---|
80 | 450 |
81 | 462 |
82 | 475 |
83 | 487 |
84 | 500 |
85 | 515 |
86 | 530 |
87 | 545 |
88 | 560 |
89 | 580 |
90 | 600 |
91 | 615 |
92 | 630 |
93 | 650 |
94 | 670 |
Index | Nosnost (kg) |
---|---|
95 | 690 |
96 | 710 |
97 | 730 |
98 | 750 |
99 | 775 |
100 | 800 |
101 | 825 |
102 | 850 |
103 | 875 |
104 | 900 |
105 | 925 |
106 | 950 |
107 | 975 |
108 | 1000 |
109 | 1030 |
Index | Nosnost (kg) |
---|---|
110 | 1060 |
111 | 1090 |
112 | 1120 |
113 | 1150 |
114 | 1180 |
115 | 1215 |
116 | 1250 |
117 | 1285 |
118 | 1320 |
119 | 1360 |
120 | 1400 |
121 | 1450 |
122 | 1500 |
123 | 1550 |
124 | 1600 |