Středící kroužky
Než začneme, měli byste vědět, že středící kroužky jsou také nazývány:
Středové kroužky
Distanční kroužky
Montážní kroužky
Kroužky pro montáž alu kola
Plastové středící kroužky
Kovové štředící kroužky
Hliníkové středící kroužky
Aluminiové středící kroužky
Redukční kroužky
Vymezovací kroužky
Distanční podložky pro vystředění alu kola
Všechny tyto názvy označují stejnou věc.
K čemu středící vymezovací kroužky slouží?
Středící kroužek je určen pro uchycení - montáž alu kola na vůz v
případě, že středová díra alu kola je větší než je středový náboj
automobilu. Středící kroužek vyplní prázdný prostor v mezeře mezi alu
kolem a středem náboje vozu.
Kdy je potřeba použít středící kroužky?
Vymezovací distanční podložky - středící kroužky jsou potřeba u většiny
neoriginálních - aftermarketových alu kol. Výrobci alu kol vyrábí své
modely elekronů, aby šly použít na různé značky automobilů, které
používají stejnou rozteč alu kol, středová díra - náboj u automobilu
může být však jiný. Tento problém dokonale vyřeší středící kroužek. U
nových alu kol dodáváme vždy středící kroužky jako součást příslušenství
přímo k danému vozu zdarma.
Kdy středící kroužky nejsou potřebné?
U originálních alu kol, která jsou výrobcem vozu vrtána přímo pro
použití na náboj u daného automobilu nejsou středící kroužky potřeba.
Lze namontovat alu kola bez středících kroužků?
Originální elektrony lze připevnit na vůz bez středících kroužků, zde
nejsou distanční redukce potřeba. Pokud ale chcete namontovat
neoriginální alu kola, která mají ve většině případů větší středovou
díru než je náboj vozu, pak je nutné použít distanční kroužky. Přestože
pevné uchycení alu kol na vůz zajišťují kolové šrouby / matice, ne vždy
se dotažením šroubů / matic, alu kola přesně vystředí, proto je nutné,
aby středícími kroužky bylo docíleno přesné vystředění všech čtyř litých
kol na voze. Pokud budou alu kola špatně nebo nepřesně vycentrována,
může dojít k vibracím vozu. Důvodem vibrací je možné vychýlení alu kola
z přesného středu osy náboje vozu.
Pozor! Jízda s elektrony s větší středovou dírou bez použití středících
kroužků je nejen nepříjemná, ale může být i nebezpečná. Pokud jsou tedy
distanční kroužky potřeba, vždy doporučujeme jejich použití a důkladnou
kontrolu jejich přesného rozměru při montáži. Dbejte, aby byl středící
kroužek pevně usazen jak v alu disku, tak i na náboji vozu, neměl žádnou
vůli a byl přesně vycentrován.
Materiály používané pro výrobu středících kroužků
Středící redukční kroužky jsou většinou výrobců vyráběny z platu nebo
hliníku.
Plastové kroužky jsou z polykarbonátu, ABS plastu nebo směsi
polykarbonátu s ABS plastem. Všechny materiály zajišťují potřebnou
pevnost středících kroužků. Nejobvyklejší a doporučované jsou plastové
středící kroužky. Nekorodují na kovovém náboji vozu a v disku jako
hliníkové. Při použití aluminiových - hliníkových středových kroužků
vždy dbejte na nanesení tenké vrstvy měděné pasty nebo jiné mazné látky,
která zabrání korozi a bude snadné je v budoucnu demontovat.
Kovové - hliníkové středící kroužky jsou zpravidla používány na závodní
vozy. Pokud jezdíte na závodní trati, dojde k vysokému zahřívání brzdové
soustavy a plastové kroužky mají tendenci se roztavit či mohou nechtěně
změnit tvar. V tomto případě je vhodnější použití hliníkových kroužků.
Kovové - hliníkové středící kroužky jsou podstatně dražší než kroužky
plastové.
Použití středících kroužků pro plechové disky
Ocelová kola jsou zpravidla montována bez použití středících kroužků a
jsou přesně vystředěna již z výroby přímo výrobcem automobilu na daný
vůz. Není však vyloučené jejich použití, pokud například chcete
namontovat na vůz plechová kola s větší středovou dírou než je náboj vozu.
Menší středový otvor alu kola
Pokud je středový otvor alu kola menší než je náboj vozu, lze ho zvětšit
na požadovanou velikost. K tomuto zásahu doporučujeme zvětšení odborným
autorizovaným obráběcím centrem v profesionální soustružnické dílně, aby
nedošlo k neodbornému, nepřesnému vyvrtání a vychýlení přesného středu a
nového vrtání z osy alu kola a následným nechtěným vibracím vozu.
Věříme, že jsme naším článkem rozšířili vaše znalosti v problematice
2
DRUHÝ DEN U VÁS
19000
OBUTÝCH AUTOMOBILŮ
76000
ROZDANÝCH VENTILKŮ
360000
ŠROUBŮ A MATIC GRATIS