Škoda Roomster - 7 zajímavostí
Když se v Evropě začal rozmáhat trend vozů třídy MPV, česká Škoda Auto u toho samozřejmě nemohla chybět. Proto přišel v roce 2006 na trh model Roomster s odvážným designem zadních dveří. Existují jen dvě skupiny lidí - jedni Roomster nepovažují za příliš zdařilé řešení, jiní si ho nemohou vynachválit. Podívejte se na sedm informací, které byste o Roomsteru určitě měli vědět.
1. První Roomster představen o 3 roky dříve
Vůz byl oficiálně uveden do výroby v roce 2006, koncept byl ale představen už o tři roky dříve na autosalonu ve Frankfurtu.
2. Škoda Praktik pro podnikatele
K dispozici byla také oblíbená verze Škoda Praktik, kterou rádi používají drobní podnikatelé, ale i jiné subjekty. Vyznačuje se tím, že má místo zadních sedadel velký nákladový prostor a na první pohled Škodu Praktik poznáte podle zavařených zadních oken.
3. Každých 7 minut nový Roomster
Výroba probíhala střídavě v závodech Kvasiny a Vrchlabí. Škodovka zvládala vyrábět 120 Roomsterů denně. Když si to přepočítáte, vyjde vám, že každých 7 minut sjel z výrobní linky jeden kompletní Roomster.
4. Posuvné dveře neprošly
Prvotní koncept představený v roce 2003 měl dveře k zadním sedadlům posuvné a navíc pouze na straně spolujezdce. Do výroby se ale dostala verze s klasickými dveřmi. Designerům se také podařilo pro vůz Škoda Roomster navrhnout slušivé elektrony. Určitě vás překvapí velký výběr alu kol Škoda, které si můžete namontovat i na svůj běžný Roomster.
5. Výhled je důležitý
Zadní sedadla Škody Roomster jsou zvýšená a hrana bočních oken je naopak níže. Důvod? Myslelo se především na výhled z vozu u nižších pasažérů, zejména dětí.
6. Nejlepší hodnocení
I u Roomsteru myslela Škodovka na bezpečí cestujících i chodců při dopravních nehodách. Díky promyšlenému designu získal Roomster pět hvězdiček v testu společnosti EuroNCAP.
7. Kdo bude následovat
Už od roku 2014 se spekulovalo o tom, že Roomster ve výrobě skončí. Stalo se tak o rok později. Škoda by nyní měla mít ve vývoji jeho nástupce - čistě užitkový automobil, první český užitkový vůz od dob Škody 1203.