Podfuk s homologací a sedm dalších zajímavostí o Škodovce
8. Škoda 130 - 17x vítěz RAC Rally
Škoda vyhrála svou kategorii v RAC Rally sedmnáctkrát v řadě. Ptáte se, s čím závodila? Byla to speciálně upravená Škoda 130LR Estelle. Z motoru o objemu 1,3 litru vytáhla skvělých 130 koní.
7. Vylepšené Škodovky pro export byly naprosto super
Říkáte si, že Škodovky řady 742 byly nudnými auty? V Československu ano. Exportní verze byly ale mnohem zajímavější. Pro valuty dokázal tehdejší režim udělat skoro cokoliv, a tak zahraničním zákazníkům nabízel například příplatkový sportovní balíček pro modely 120/Rapid, který zahrnoval větší karburátor, upravenou hlavu motoru, vylepšené vačky a sportovní výfuk. Ano, čtete správně - v 80. letech, u vozů Škoda 120/Rapid, a to přímo od výrobce!
6. Dokonalý Škodovácký podvod s policejními vozy
I v 70. letech se Škodovce dařilo na závodním poli díky modelům 110R a 130R. Druhý zmiňovaný model je výkonnější verze "erka", vyráběný jen pro závodní účely. Jak ale Škoda přelstila regule FIA, podle kterých směl být homologován jen vůz, kterého se vyrobilo 500 kusů v silniční verzi? Jednoduše. Komisaři FIA ukázala několik civilně vypadajících 130R. Když se ptal, kde jsou zbylé vozy, představitelé automobilky řekli, že slouží u tehdejší Veřejné bezpečnosti a nelze je proto všechny najednou svolat a ukázat. Vychytralé, že?
5. Bertone a jeho legendární Škoda Favorit
Škoda Favorit byla přelomovým modelem, který už Škoda nutně potřebovala. Karoserii tohoto vozu navrhl známý designér Bertone. Ano, ten samý Bertone, který se podepsal na designu Lamborghini Miura a Lamborghini Countach.
4. Upír z Feratu - závoďák našich snů
Škodovka plánovala také uvedení ryze sportovního modelu. Byl vyroben prototyp Škoda 724 Super Sport. K sériové výrobě ale nikdy nedošlo. Původně byl vůz bílý a měl přídavná přední světla. Ta ale byla sundána a vůz byl mírně upraven a přelakován na černo pro účely natáčení filmu Upír z Feratu. Dodnes je vůz k vidění v muzeu automobilky.
3. Neuvěřitelné! Škoda Felicia VR6
V 90. letech si Škoda nechala vytvořit speciální úpravu Felicie od společnosti Awesome GTi. Felicia poháněná motorem VR6 byla skutečným monstrem. Navíc měla ta dokonalá alu kola! Proč jen Škoda tohle nenabízela jako sériovou výrobu?
2. Dort Škoda za neskutených půl milionu Liber
Nejdražší Škodovkou v historii je - dort. Ano, čtete správně, dort. Škoda si nechala vyrobit dort v podobě Fabie druhé generace jako reklamu na tento model. Stálo to půl milionu liber.
1. Škoda - 100% nejoblíbenější automobilka
Škoda má na domácím trhu dodnes obrovský podíl. Ještě v roce 2004 byla téměř polovina všech vozů registrovaných v České republice právě z Mladé Boleslavi.
Také máte rádi Škodovky a vlastníte některou z nich? A proč si jí nevylepšit? Alu kola nejsou určena jen pro nejnovější modely jako příplatková výbava. Pěkné elektrony si u nás můžete pořídit jak na zbrusu novou, tak i na starší Škodovku.