Originál alu kola Audi
Originální alu kola jsou jedním z charakteristických rysů značky Audi už hezkou řádku let. Hliníková kola Audi jsou lehká a vzhledově povedená, přitom splňují ty nejpřísnější bezpečnostní požadavky.
Alu kola na svých modelech automobilka nabízí od roku 1969. Původně jen na unikátních typech vozů, posléze na dalších jako příplatkovou výbavu a dnes už Audi jinak, než s hliníkovými koly, nekoupíte.
Cesta ke špičkovým hliníkovým kolům ale nebyla snadná a automobilka se na ni nevydala sama. V oblasti výroby hliníkových kol totiž v Německu už jeden odborník byl – firma Otto Fuchs. Ta se předvedla na konci 60. let, když získala zakázku na výrobu kol z hliníku pro model Porsche 911.
Teprve kvalitní alu disky daly vyniknout přednostem tohoto dnes už kultovního modelu, který každý obdivuje pro jeho jedinečný vzhled a perfektní jízdní vlastnosti.
Toho si všimli i v Audi a se společností Otto Fuchs navázali profesionální spolupráci, která dnes trvá již více než 40 let. A spolupráce je to natolik úspěšná, že v dnešní době Audi pod svou značkou nabízí dvě základní řady hliníkových kol, vyráběných firmou Otto Fuchs.
Řadu kovaných odlehčených kol, jako standardní výbavu svých automobilů, a pak ještě kovaná exkluzivní kola pro modely vozů s označením S a RS (pro ostatní za příplatek).
Pozor, originál alu kola Audi nejsou litá, ale kovaná
Právě způsob, jakým firma Otto Fuchs hliníkové disky pro Audi vyrábí, je to, co z nich činí tolik špičkový a unikátní výrobek. Alu kola Audi jsou totiž oproti spoustě jiných elektronů kovaná, nikoliv litá.
Tato metoda je sice náročnější jak technologicky, tak finančně, ale má oproti klasickým litým diskům řadu výhod. V první řadě je to bezpečnost, životnost a celková odolnost materiálu, která je zaručena stálou a neporušenou jednolitostí.
Navíc kování vylučuje jakoukoliv možnost takzvaného zapórování, kdy vzduchové kapsy narušují strukturu kovu a ke kterému během lití může docházet.
Nezanedbatelnou výhodou je také to, že ačkoliv jsou kovaná kola odlehčená, stále jsou tvořena z naprosté většiny hliníkem. A to dovoluje naleštit kov do opravdu intenzivního, doslova oslnivého lesku.
Nezbytné pro výrobu těchto kol jsou šestimetrové tyče, vyrobené ze slitiny, obsahující nejméně 95 % hliníku. Tyče si firma také sama připravuje a vyrábí.
Z tyčí jsou následně nařezány kousky odlitků přesně určené délky, které tvoří základ budoucího disku. Odlitky tvaru Jews ího válce jsou následně zpracovávány na speciálních hydraulických stolicích, lisech a dalších strojích.
S využitím vysokého tlaku je nejdříve válec stlačen do podoby jakéhosi talíře. Ten už má průměr přibližně stejný, jaký má mít finální výrobek. Následně je tlak zvýšen na dvojnásobek a do polotovaru jsou vytlačeny základní tvary disku a okraje ráfku.
Na jiném speciálním lisu jsou pak z již částečně opracovaného kusu odpáleny části, které mají být prázdné – podle navržené finální podoby.
Poslední větší procedurou pak je roztažení obou konců ráfků od sebe. To se děje pomocí výrazného zvýšení teploty. Okraje polotovaru disku jsou zahřívány na vysokou teplotu a zároveň tlakem roztahovány dokud nenabudou požadovaných rozměrů.
A disk je hotov. Tedy téměř. Ještě jej čeká vyladění posledních detailů na soustruhu, důkladné finální přebroušení, očištění a nakonec lak. A pak už jenom pořádně naleštit, a je to.
Značkové elektrony Audi jsou dodávány ve 2 základních řadách
S trochou nadsázky by se dalo říci, že jedna řada je pro náročné zákazníky a ta druhá pro ty ještě náročnější. Ale to by asi nestačilo. Pojďme si tedy dvě základní řady originálních hliníkových kol pro vozy značky Audi představit trochu blíže.
První typová řada elektronů Audi je standardně nabízená v podstatě ke všem vozům, které dnes automobilka prodává. Tahle kola jsou kovaná a odlehčená, přičemž během jejich vývoje byl kladen důraz na kvalitu, nízkou váhu, ale zároveň také na životnost, bezpečnost a cenovou vstřícnost.
Výsledkem jsou alu kola, s jejichž nasazením lze celkovou váhu vozu snížit až o 25 %. To má za následek snížení spotřeby a tím pádem i produkce emisí. Navíc mají tyto elektrony perfektně rovnoměrně rozvrženou váhu a další vlastnosti, které značně zlepšují charakter jízdy celkový dojem z řízení vozu.
Druhou typovou řadou originálních hliníkových kol Audi pak je řada kovaných disků exclusive. Tato kola byla původně navržena speciálně pro model Audi A6 v roce 1994.
Ani relativně vysoká cena těchto disků ale nijak neovlivnila vysokou poptávku. Dnes je možné exkluzivní hliníková kola Audi pořídit jako volitelný standard k vozům A6, A7, A8, s roztečí 5x112, stejně jako pro SUV s typovým označením Q7 s roztečí alu kola 5x130.
Pro sportovní skvost Audi R8 jsou samozřejmostí, stejně jako pro další modely S a RS. K ostatním vozům Audi pak není problém tato kola dostat za příplatek.
A v čem jsou tak unikátní? Tato kola nabízí atraktivní a propracovaný design, navíc jsou částečně anebo celá leštěná do opravdu vysokého lesku.
Perfektní vzhled už jen dokresluje speciální lakování. Vyrábějí se pouze v Německu a technologie výroby zahrnuje i procesy, které se stále dělají ručně. To všechno dohromady dělá z kovaných, exkluzivních alu kol Audi jedny z nejlepších hliníkových disků na světě.
A každopádně se koukněte, jaká alu kola máme pro Váš vůz právě v akci.
Stačí pouhý klik zde...