9 věcí, které jste (možná) nevěděli o historii vozů Porsche
Řidiče i neřidiče vozy Porsche ohromují už od roku 1931, kdy byla německá společnost Porsche založena (dnes patří pod Volkswagen). Přesto se vždy najde něco, co jste o historii vozů a společnosti Porsche třeba nevěděli. Co Vy víte, možná je to následujících 9 věcí.
1. Věděli jste, že za vozem Porsche stojí rodák z Vratislavic nad Nisou?
Pro začátek pro Vás máme zahřívací informaci.
V případě vozů Porsche se jedná o německou společnost známou svou výrobou spolehlivých, komfortních a dech beroucích vozů.
První myšlenka na celý koncept ale v hlavě uvízla českému rodákovi Ferdinandovi Porschemu, který bydlel ve Vratislavicích nad Nisou. Takže žádný Němec, ale Čech je zodpovědný za tu krásu!
2. Tušili jste, že součástí prvních vozů Porsche byly komponenty z vozu Volkswagen Brouk?
Než získaly svou vlastní výjimečnost, byly vozy Porsche závislé na automobilových součástkách vozu Volkswagen Brouk.
Měl je model 64 z roku 1938 i první sériově vyráběný model 356 z roku 1948.
Později byly tyto komponenty nahrazeny vlastními díly.
3. Víte, že nejúspěšnějším modelem Porsche byl model Porsche 911?
Jednak nejsilnějším, jednak nejúspěšnějším modelem, byl Porsche 911, který německá automobilka přestavila v roce 1963.
Měl vzduchem chlazený šestiválcový motor uložený vzadu, který mu dodal onu pověstnou dravost.
4. Máte ponětí, jaký je nejdražší a nejsilnější model vozů Porsche?
Silné a drahé byly, jsou a nejspíš také budou všechny modely vozů Porsche.
Ale status nejdražšího a nejsilnějšího modelu si vysloužil model Carrera GT, představený v roce 2004.
5. Věděli jste, že kolem roku 2009 se společnost Porsche potýkala s finančními problémy?
Občasné finanční problémy se nejspíš nevyhnou nikomu. Kupodivu ani firmě Porsche.
Předtím, než Porsche převzetím v roce 2009 zachránila společnost Volkswagen, muselo Porsche dokonce žádat o pomoc německou vládu.
O dobře rozjetý byznys měli zájem i šejkové z Kataru!
Celou situaci pak vyřešil šéf automobilky Volkswagen, který společnost Porsche odkoupil.
6. Víte, že společnost Porsche jednala i s Toyotou?
Stalo se tak v roce 1990, kdy společnost zvažovala spolupráci s japonskou Toyotou. Ty dnes uplatňuje především v hybridních modelech svých vozů.
7. Dovtípíte se, které auto získalo v historii vozů Porsche status nejúspornější?
Byl to vůz Porsche 911 Carrera, který byl v roce 2008 podroben testu v kombinovaném provozu.
Tehdy vůz řídil závodník Klaus Niedzwiedz, který dosáhl krásné spotřeby 6,7 litrů na 100 kilometrů.
8. Znáte historii znaku vozů Porsche?
Znak Porsche je na vozech samozřejmostí, ale co vlastně obsahuje?
Je tam vzpínající se kůň ze Stuttgartu, erbovní zemské znaky Baden-Württembergu a nápisy Porsche a Stuttgart. Čelní kapotu aut zdobí už od roku 1957.
Na jeho zpracování se podílel Erwin Komenda, své doby šéfdesigner společnosti.
9. Víte, že design vozů Porsche si můžete naplno užít, aniž byste vlastnili řidičák a milióny na kontě?
No samozřejmě! Nemusíte zrovna křižovat silnice a zpytovat své svědomí, že jste za vůz Porsche utratili tak mnoho.
Stačí, když si nasadíte hodinky či obujete boty v designu Porsche a budete se cítit skvěle.
Společnost Porsche Design, která vyrábí elegantní doplňky se značkou Porsche, založil Ferdinand Porsche v roce 1972.
V té době společnost procházela velkou reformou, která způsobila, že členové rodiny Porsche již nebyli členy výkonného orgánu společnosti.
Vznik Porsche Design na to byl odpovědí.
Tak co, trefili jsme se? Krásný design Porsche vozů, jejich karosérie, litá kola… krása pohledět.
nepatříte k těm, kterým se na účtu válí volné miliony, a tudíž si svého Porsche miláčka nemůžete pořídit, radost si můžete udělat novým doplňkem pro Vaše stávající auto.
Vybírejte elektrony a další doplňky u nás a zařiďte Vašemu plechovému miláčkovi nový kabát.
Co Vy víte, třeba potom nadchne Vás i Vaše okolí alespoň z poloviny tak, jak to umí vůz Porsche.
Fotoreport jsme pro Vás pořídili v Stuttgartském muzeu Porsche. Vřele doporučujeme jeho návštěvu nejen fanouškům značky Porsche.