5 příběhů, které napsal Volkswagen Passat
1. „Kdo v 21. století nevyrábí hybridy, jako by nebyl“,
asi vrtalo hlavou inženýrům v německém koncernu VW, a tak se na automobilové scéně zjevil na podzim 2014 jeden sympatický týpek jménem Volkswagen Passat GTE. Není to úplně první vůz s kombinovaným pohonem, který kdy wolfsburgská automobilka vyrobila. Předtím se této pocty dostalo hybridním vozům VW Touareg, Golf GTE a VW Up! (To fakt není pokyn pro zaměstnance Úřadu práce, aby se zvedli a odešli domů, když mají padla.)
Průměrná spotřeba tohoto elegána, vybaveného motorem 1.4 TSI o výkonu 115 kW a doplněného elektromotorem, je neuvěřitelných 1,7 l/100 km. Proto Volkswagen Passat GTE musí milovat každý správný ekoterorista, který se řetězem přivazuje ke kůrovcem prožraným smrkům.
2. „Kapitáne, kam s tou lodí?“,
zpívala v roce 1963 Pavlína Filipovská v pořadu Zuzana není pro nikoho doma.
Podobná slova vás možná napadnou, až uvidíte některého z řidičů majestátní vlajkové lodi německého koncernu VW couvat ďábelskou rychlostí s přívěsem za autem. Prozradíme vám sladké tajemství: to jen dovedně využívá systému Trailer Assist. S ním můžete pěkně rychle vycouvat i z té největší šlamastiky. Například z nepodařeného manželství. Což už vyžaduje pořádné manévrovací schopnosti.
.jpg)
3. Jeden svět nestačí,
tvrdí název filmu, který byl natočen z roku 1999 a jehož hlavním hrdinou není nikdo jiný než slavný James Bond. Dáme ruku do ohně za to, že by agent 007 už v té době ocenil na svém vozu jednu malou inovaci, jíž se dnes pyšní některé Passaty osmé generace.
Od roku 2015 totiž automobilka VW nabízí svým zákazníkům užitečnou vychytávku označenou jako HUD. Neboli Head-Up Display. Neboli malou vysouvací průhlednou plochu, vyrobenou z tvrdého skla, která se jediným stisknutím tlačítka rázem změní v další displej. Přímo v zorném poli řidiče se tak zobrazují důležité provozní i navigační údaje, dopravní značky, pokyny asistenčních systémů a výstražná upozornění. Pokud byste s tímto elektronickým pomocníkem měli někdy potíže, máme pro vás jednu užitečnou radu: Protřepat, nemíchat!
4. „Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest.“ [Jan Amos Komenský]
Že se u nás doma nic neutají, to není nic nového pod sluncem. Češi jsou prostě národ vykuků, chytrolínů, podfukářů a šťouralů, kteří se snaží ušetřit, kde můžou. Nebo když ne ušetřit, tak ten systém aspoň tak nějak „ojebat“, jak nedávno prohlásil předseda vlády Sobotka.
Není tedy divu, že na internetu již dávno kolují espézetky neoznačených měřících vozů Policie ČR. Posádky vozů Škoda Superb i Volkswagen Passat R 36 a B7 už pěknou řádku let brázdí české silnice s jediným cílem: chtějí nám mermomocí pomáhat nebo nás aspoň chránit. Dopřejete jim tu radost?
5. Langsam aber sicher
S autonomními vozy jakoby by se roztrhl pytel. Ani Volkswagen Passat nezůstal v tomto ohledu stranou. Již v roce 2010 soudruzi z NDR, vlastně experti z Technické univerzity v Braunschweigu a Dolnosaského výzkumného centra automobilové techniky představili koncept Leonie a odhodlali se jej vypustit do reálného provozu.
Auto vychází ze standardního modelu Volkswagen Passat kombi s motorem 2.0 TDI. Je vybaveno radarovými a laserovými senzory, které předávají informace centrálnímu počítači. Ten na základě těchto dat analyzuje konkrétní jízdní situaci a dělá autonomní rozhodnutí. Ovládá elektronicky řízený volant a dává pokyny plynovému pedálu a brzdám.
A když jsme u těch brzd, vzpomněl jsem si na krásnou říkanku od Karla Plíhala:
„Proletěl mi zubr zdí, myslel, že to ubrzdí.“Takže až potkáme samořiditelný kočár Volkswagen Passat na silnici, doufejme, že to teda ubrzdí.
A samozřejmě doufáme, že ať již máte Volkswagen Passat nebo jiný krásný vůz, zdobí ho úžasné elektrony. A jestli ne, tak vám rádi pomůžeme s výběrem, máme jich tu spousty, jen si vybrat ty nejlepší...