10 věcí, které nevíte o Nissanu Skyline
Nissan Skyline patří dnes už mezi legendární modely. Vyhledávaný je pro své unikátní jízdní vlastnosti a skvělý design, kterým na silnici ohromíte. Zde je deset věcí, které jste o tomto voze nevěděli.
10. Rodinný sedan nebo sportovní kupé?
První Nissan s označením Skyline se objevil už v roce 1957. Šlo o typický rodinný sedan té doby a byl osazen motorem o výkonu pouhých 60 koní.
9. První GTR již v roce 1969
První Nissan Skyline GT-R byl postaven v roce 1969 a od té doby je ikonou a vítaným prvkem všech tuningových srazů.
8. První sériové turbo motory
V roce 1980 se začal vyrábět Nissan Skyline GT-EX. Šlo o první sériově vyráběný automobil s turbem v Japonsku. Dvoulitrový turbomotor ze sebe vydal až 145 koní.
7. Nejlepší čtyřválec v historii
Přes hranici 200 koní se Nissan Skyline dostal v roce 1983 s modelem Skyline R30 RS-X. Jeho motor měl 205 koní a stále je považován za jeden z nejlépe laditelných čtyřválců v historii automobilismu. Když se navíc na tento vůz přidalo pár dalších úprav a hliníková kola, šlo o trhák.
6. 500 koní a méně než 1.000 kg
Nissan Skyline R30 se stal základem pro nejširší Skyline vůbec, model Skyline Silhouette Gpr5 Racer. tenhle vůz vážil méně než tunu a měl výkon přes 500 koní.
5. Ford Sierra vs. Nissan Skyline
Nissan se s modelem Skyline R31 GTS-R pokoušel vyhrát světový šampionát cestovních vozů, ale byl poražen Sierrou RS500s. To Nissan vyburcovalo k postavení ještě výkonnějšího modelu R32 GT-R.
4. Nissan Skyline šampion No. 1
Ten byl v závodění velmi úspěšný. V letech 1989 - 1993 zcela ovládl téměř všechny šampionáty cestovních vozů po celém světě.
3. Skyline pro závody i pro tuning
Nissan Skyline R-32 GTSTT-4 je kombinací silného motoru RB20 a impozantního pohonu čtyř kol. Díky své nízké ceně se stal populární mezi závodníky v disciplíně Drag. Populární je také mezi tunery, kteří ho často upravují vzhledově i výkonostně. Snad na žádném upraveném Skylinu této generace nechybí ohromující alu kola.
2. Neuvěřitelné - Nissan Skyline s naftovým motorem
Ne všechny Skyliny jsou silné sportovní vozy. V 80. letech se vyráběl také sedan s dvoulitrovým motorem, a dokonce i naftová verze.
1. Motory Nissan z Jižní Afriky
Třílitrový motor RB30 se stal mezi majiteli těchto vozů velmi populární, ale nikdy se v Japonsku nevyráběl. Tento motor vznikal v produkcích Jižní Afriky a Austrálie pro Skyliny z poloviny 80. let.