10 japonských aut, která nám nedala spát
10. Subaru Svx
Design navrhoval sám Giorgio Giugiaro, který má na svědomí řadu povedených vozů jako je Lancia Delta, Volkswagen Golf, Alfa Romeo Brera, Renault 19 a mnoho dalších. Vyrobeno bylo pouhých 25 tisíc kusů, které byly určeny spíše pro americký trh. Pokud si ale dáte tu práci, najdete jistě nějaký pěkný kousek na fešných alu kolech i tady v Evropě.
9. Honda NSX
Kdo by nechtěl supersportovní Hondu, kterou ladil jeden z nejlepších řidičů v historii Formule 1 – Ayrton Senna? Protože ji Japonci dováželi především do Ameriky, budete ji na českých silnicích jen těžko hledat. Její tvary se nám ale nikdy neokoukají.
8. Mitsubishi 3000 GT
Vzhledem k větší poruchovosti budete opět pěkný kousek jen špatně hledat. Bi-Turbo ale umělo hezky zatlačit do sedaček a jistě by ještě dnes ukázalo záda kdejaké načipované Octavii.
7. Nissan 300 ZX
Další japonský supersport, kterému twin turbo od Garrettu dokázalo pěkně roztočit elektrony a řádně ubrat pneumatikám vzorky. Na loket z okénka a soundtrack k Rychle a zběsile by se daly ještě dnes balit holky nejen na tuning srazech.
6. Honda Integra Type R
Nepřehlédnutelné sportovní kupé s pohonem předních kol, které Vám dokázalo navodit opravdovou radost z jízdy. Hrabačky na křižovatce Integře rozhodně nejsou cizí, takže začněte šetřit na gumy, budete je potřebovat.
5. Nissan Skyline
S levostranným řízením ho můžete vidět snad jenom v Dubaji. Velké elektrony, dvě turba a pohon 4x4 byl ve své době považován za vrcholné dílo automobilky Nissan. No řekněte, kdo z vás by si to aspoň na chvíli nevyměnil s Paulem Walkerem za volantem nabušeného Skylinu?
4. Mitsubishi Lancer Evolution
Dvoulitrový motor s turbodmychadlem a pohonem všech kol je pravidelně k vidění na rallye šampionátech. Civilně tvářící se čtyřdvéřový sedan na první pohled nevypadá zrovna na trhače asfaltu. Velká alu kola, Wrc křídlo a nasávač na přední kapotě ale v tomto případě nejsou pouhými tuningovými doplňky. Jen při jeho koupi dejte pozor, abyste nekoupili vylítaného závoďáka nebo nepovedený tuning.
3. Subaru Impreza Sti
Věčný spor mezi milovníky Estéíček a Evolutionů o to, který z těchto vozů je lepší, nejspíš nevyřešíme. Je ale zábavné pozorovat, jak se obě automobilky neustále snaží jedna druhou přebít lepším modelem. Kdybychom mohli, vybereme si do garáže jak Evo, tak i Imprezu Sti. Tu modrou se zlatými alu koly, to je jasné.
2. Mazda Rx7
Wankelův rotační motor a turbo nenajdete v žádném jiném voze. A funguje to. Kdo jiný z japonských vozů než Mazda se totiž může pyšnit prvenstvím v legendárním závodě 24 hodin Le Mans. Bohužel se Rx-7 dovážely z Japonska opět spíše do Ameriky. Za dobrou cenu lze najít Rx7 na Mobile.de s pravostranným řízením. Když si zvyknete na šaltrpáku v levé ruce, užijete si s ní spoustu zábavy.
1. Toyota Supra
Po premiéře prvního dílu dnes již kultovního filmu Rychle a zběsile šly ceny přeplňovaných Super raketově nahoru. A není divu, twin turbo umělo zadní alu kola pěkně protočit a to nejen ve filmu pod prstem na tlačítku Nitro a těžkou nohou Vina Diesela. Husí kůži z ní budete mít ještě dnes, to Vám garantujeme.
Hledali jste svého oblíbeného japončíka a nebyl u nás v seznamu? Věřte, že mít dostatečně velký hangár a nevyčerpatelnou kreditní kartu, seznam by se značně rozrostl a místo v garáži snů by zaplnily i další modely, jako jsou Honda Prelude, Mazda Miata, Toyota Celica Turbo, Nissan 200 Sx, Honda S2000, Mitsubishi Eclipse, Toyota Mr2 nebo taková Honda Civic Type R… Tak schválně, které byste si vybrali Vy? Podělte se s námi.
A pokud byste se chtěli pořádně vyblbnout, zkuste třeba Gran Turismo jako to udělal Top Gear, zde jsou legendy všechny jako ve skutečnosti...
A nezapomeňte kouknout na krásná alu kola pro Váš vůz:
Stačí pouhých pár kliků, začněte zde...