10 aut, které by stálo za to mít v garáži
Přemýšleli jste někdy o tom, jaký historický automobil byste si vybral, pokud byste měl možnost si vybrat jen jeden jediný?
Auťák, na který jste vždycky koukal, snil o tom v něm jezdit, pustit si v něm oblíbenou baladu od Ozzyho nebo Kaskadéra od Dalibora Jandy, mávat z okénka na holky… Ale z neznámých důvodů k tomu nikdy nedošlo…
Ne, že by to bylo o penězích, prostě ta doba nějak utekla. Sen ale zůstal stále snem a přiznejme si, nebylo by špatné naplnit garáž tímto klukovským snem, který by Vám dělal každý den radost.
Pro tentokrát jsme vybrali 10 evropských bouráků, ze kterých ještě dnes nemůžeme spustit oči.
10. Škoda 110 R
začněme u nás doma, Erko bylo, je a bude chloubou Mladoboleslavské automobilky. České Porsche zná každý a jeho aerodynamické tvary na elektronech zvaných Otvíráky by jistě každý z nás s radostí každou neděli oběhl v garáži s leštěnkou a jelenicí.
9. Renault 5 turbo
také Vám přijde Renault pětka spíš jako auto pro holky? Svezte se R pětkou s turbem a změníte názor. Roztažené blatníky, velké elektrony, sportovní sedadla, závodní volant a zrychlení, o kterém se Vám v dobových autech mohlo jen zdát. Budete ho chtít také.
8. Ford Sierra Cosworth
o spolehlivosti Fordů bychom mohli vést dlouhé hovory, možná právě kvůli spolehlivosti budete dnes pěkný kousek jen těžko hledat. Svezení v Kosíkovi ale rozhodně stojí za nějakou korunu navíc a na srazu budete určitě středem pozornosti.
když v ´89 představil Opel Calibru, všichni zírali, jak když Marilyn Monroe zvedl vítr sukni. Byla prostě skvělá, tvary supersportu za skvělou cenu Oplu chtěl každý. 204 koní v turbové verzi kupodivu na svou dobu i hezky upalovalo. O kupé na alu kolech se sportovním interiérem snil každý mladý kluk.
6. Audi Quattro
čtyři kruhy, které svého času sbíraly po světových seriálech rallye jedno ocenění za druhým. Audi na tyto úspěchy dodnes vzpomíná a Audi Quattro tak bude jednou provždy ikonou nejenom motorsportu.
5. Peugeot 205 Gti
dvěstěpětek se dalo na silnicích vidět mnoho, Gtíček už méně. Vzpomeňme na povedená patnáctipalcová alu kola, vytažené lemy blatníků, rudou linku a nápis Gti. Kdo ho měl, byl prostě IN.
limitovaná série Mercedesu šla s cenou raketově nahoru a nebylo se čemu divit. Éčko nabralo jak na rozměrech, tak na výkonu a přiznejme si, stalo se jedním z nejhezčích Mercedesů všech dob.
3. Volkswagen Golf
Golfíků sjelo z výrobní linky opravdu kvanta a mnozí z nás minimálně jednoho měli, možná stále mají zaparkovaného před barákem. Na pěkných alu kolech navíc vypadají i nejstarší ročníky Golfů stále skvěle.
2. Lancia Delta Integrale
Delta je bezesporu jedním z nejslavnějších modelů italské automobilky Lancia. Pohon všech kol, turbodmychadlo, sportovní blatníky, závodní elektrony. Delty jsou dodnes nejvyhledávanější mezi automobilovými sběrateli.
1. Bmw E30 M3
logem Bmw M-Motorsport se dnes chlubí kdejaká šestnáctistovka, 175 kw pod kapotou má již málokterá E třicítka. Je to vůbec první Em trojka všech dob a dodneška je právem považována za jednu z nejlepších. Rozbít prasátko Vám ale na její nákup nejspíš stačit nebude.
Máte jiné vysněné auto? Krásných vozů je opravdu hodně, od opravdových veteránů až po současné vozy, které na svoji slávu teprve čekají. Napište nám, jaké je Vaše nejoblíbenější, Volkswagen Corrado, Bmw M5, Ford Escort Cosworth, Fiat Ritmo Abarth, Renault R19 16v, Opel Kadett Gsi? No a jestli takový vůz máte a připadá Vám málo přitažlivý, změňte elektrony, o tom, že alu kola dělají auto Vám už asi nemusíme vyprávět.